Rafi862 Wiki
Advertisement

Błękitna Wróżka to postać pojawiająca się w serialu Dawno, dawno temu. Debiutuje w odcinku Pilot pierwszego sezonu. W jej rolę wciela się Keegan Connor Tracy. Jej odpowiedniczką w Storybrooke jest Matka Przełożona.

Historia[]

Przed pierwszą klątwą[]

Błękitna Wróżka jest znana w Zaczarowanym Lesie jako "Reul Ghorm", a legendy głoszą, jeśli ktoś poprosi ją o pomoc, jego życzenie zostanie spełnione. Zostaje ona przywołana przez chłopca imieniem Baelfire - chce on wieść normalne życie ze swoim ojcem, który posiadł potężną magię i nie jest już sobą. Wróżka uważa, że mogliby przenieść się do świata bez magii. Wręcza mu jedną z ostatnich magicznych fasolek - dzięki niej przeniesie się ze swoim ojcem do odpowiedniej krainy. Rumpelsztyk jednak w ostatniej chwili rezygnuje, przez co Baelfire znika przez wpływ fasoli od wróżki. Mroczny szybko żałuje porzucenia syna i sam spotyka się z Błękitną Wróżką. W trakcie rozmowy z nią − pomimo zapewnień, że nie ma innej drogi dostania się do świata bez magii − dowiaduje się, że tylko klątwa przeniesie go do miejsca pobytu jego syna. Mężczyzna przysięga jej, że poświęci cały ten świat, aby odnaleźć Baelfire'a, i ma do dyspozycji czas, całe wieki, by dowiedzieć się, jak to zrobić. Kiedy wróżka twierdzi, że Rumpelsztyk dobrowolnie porzucił syna, Mroczny atakuje ją sztyletem, lecz chybia, a Błękitna odlatuje.[1]

W późniejszym czasie Błękitna Wróżka słyszy życzenie mężczyzny - Jiminy'ego. Jak się okazuje, zawarł on nieudaną umowę, w wyniku której zabił rodziców chłopca imieniem Geppetto. Jego życzenie polega na przywołaniu ich do życia. Wróżka z trudem oznajmia, iż jest to niemożliwe, jednak może odpokutować swoje czyny, pomagając dziecku iść przez życie w innym wcieleniu - tym samym Jiminy zostaje przemieniony przez wróżkę w świerszcza.[2]

Plik:3x03 Tinker Bell Blue Fairy.png

Dzwoneczek prosi Błękitną Wróżkę o drugą szansę.

Kilka lat później Błękitna Wróżka jest odpowiedzialna za szkolenie wróżki o imieniu Dzwoneczek. Przyłapuje ją, kiedy wraca do domu po tym, jak opuściła go bez jej zgody i karci ją za to, że łamie wiele zasad. Dzwoneczek wyjaśnia, że pomagała królowej Reginie. Błękitna pyta ją, czy wie, kim naprawdę jest królowa: opowiada jej, że matką Reginy jest Cora, która wyrywała ludziom serca, a magii uczy ją sam Mroczny. Dodaje również, że ma szczęście, że żyje, i mocno podkreśla, że ​​Regina jest tak otoczona ciemnością, że nie można już jej pomóc. Dzwoneczek jednak nie zgadza się ze swoją przełożoną i prosi ją o pył marzeń, ale jej prośba zostaje odrzucona. Błękitna każe, aby wróżka była jej posłuszna i nie opuszczała domu. Wbrew jej woli, Dzwoneczek kradnie pył marzeń i ponownie udaje się do Reginy. Błękitna szybko odkrywa kradzież i dochodzi do konfrontacji między nią a Dzwoneczek. Ta prosi ją o drugą szansę, ale Błękitna odmawia: twierdzi, że już w nią nie wierzy, po czym odbiera jej skrzydła i odlatuje.[3]

Jakiś czas później Błękitna Wróżka towarzyszy początkującej - Novie - w dostarczaniu czarodziejskiego pyłu. Przypomina jej, że jest on najpotężniejszą rzeczą na świecie, który zresztą sam napędza. Prosi ją, by była ostrożniejsza, gdyż - jeżeli chce zostać wróżką chrzestną - musi być bardziej rozważna. Rok później Nova ponownie wyrusza po pył, tym razem samotnie - w międzyczasie znajduje swoją "prawdziwą miłość", krasnoludka imieniem Marzyciel. Wraz z innym krasnoludkiem wróżka odnajduje go w drodze do ucieczki z Novą. Przestrzega go przed konsekwencjami tego czynu - między innymi Nova utraci swoje skrzydła oraz szansę na spełnienie marzeń.[4]

Słysząc wołanie Śnieżki o pomoc, Błękitna Wróżka odwiedza sojuszników królewny: księcia Karola, Księcia, księżniczkę Leię i Czerwonego Kapturka. Za pomocą swojej różdżki wróżka przywraca Śnieżce jej ludzką postać po tym, jak wcześniej przekształciła się w biedronkę, aby uniknąć egzekucji z rąk Złej Królowej.[5]

Pod pretekstem podziękowania Gburkowi za przysługę, Błękitna i inne wróżki pomagają w ataku na zamek króla George'a w celu ratowania Księcia.[6]

Plik:2x10 Arrow stopped.png

Błękitna Wróżka powstrzymuje egzekucję Reginy.

Zła królowa i król George łączą siły w wojnie przeciwko Śnieżce i Księciu. kiedy król zostaje pokonany, Śnieżka napotyka w lesie Reginę i prosi ją, aby ta się poddała. Podczas rozmowy kobiet Błękitna Wróżka zakrada się do nich od tyłu i atakuje królową pyłem, co chwilowo ją unieruchamia i pozbawia magii. Pokonana Regina zostaje uwięziona. Błękitna Wróżka uczestniczy w posiedzeniu rady wojennej, która ma zdecydować o losach byłej królowej. Ostatecznie zapada decyzja o zabiciu kobiety. W dniu egzekucji wykonanie wyroku przerywa Śnieżka. Jako że strzały zostały już wypuszczone, Błękitna Wróżka zatrzymuje je swoją magią tuż przed piersią Reginy.[7]

Kiedy Kopciuszek zawiera umowę z Rumpelsztykiem, a ten żąda od niej jej pierworodnego dziecka, Błękitna Wróżka specjalnie dla kobiety tworzy magiczne czerwone pióro nasycone atramentem kałamarnicy. Uniemożliwia to Mrocznemu odebranie dziecka księżniczki w ramach podpisanej z nim umowy poprzez tymczasowe unieruchomienie go i pozbawienie magii. Rumpelsztyk zostaje wtrącony do specjalnej celi wykonanej przez krasnoludki.[8]

Plik:1x20 Blue Fairy.png

Błękitna Wróżka przemienia Pinokia w prawdziwego chłopca.

Później Błękitna Wróżka spotyka Geppetta i Pinokia po tym, jak obaj zostali wyrzuceni na brzeg morza. Drewniany chłopiec poświęcił się dla swojego ojca-stwórcy, ratując go przed pożarciem przez ogromnego wieloryba. Kiedy Geppetto rozpacza nad ciałem swojego syna, Błękitna mówi mu, że Pinokio był bezinteresowny, odważny i prawdomówny, dlatego w nagrodę zamienia go w ludzkiego chłopca i ten odzyskuje przytomność, ku uciesze mężczyzny. Krótko potem wróżka odwiedza Geppetta ponownie. Prosi go, by wystrugał z ostatniego zaczarowanego drzewa szafę, przez którą przejdzie Śnieżka i jej dziecko, które złamie w wieku dwudziestu ośmiu lat klątwę Złej Królowej. Wiedząc, że klątwa dosięgnie wszystkich, w tym również jego i jego syna, mężczyzna żąda, by to Pinokio był jednym z dwójki, która zostanie ocalona, w przeciwnym razie nie podejmie się próby wykonania szafy. Błękitna Wróżka przystaje na jego ofertę.[9]

Podczas obrad rady wojennej Książę i Śnieżka razem ze swoimi sojusznikami zastanawiają się, w jaki sposób powstrzymać klątwę Złej Królowej. Błękitna Wróżka mówi im o zaczarowanym drzewie, które przekształcone w szafę zabierze jedną osobę do innego świata i ocali ją przed klątwą. Zapada decyzja, że to ciężarna Śnieżka przejdzie przez portal, a w nowym świecie urodzi i poprowadzi swoją córkę, aby w wieku dwudziestu ośmiu lat złamała klątwę.[10]

Kiedy Geppetto tworzy szafę, Śnieżka w towarzystwie męża pyta Błękitną Wróżkę o więcej szczegółów na temat klątwy królowej. Zdradza Śnieżce, co się stanie po uderzeniu klątwy: przeniosą się do świata bez magii, pozbawieni wspomnień o swej tożsamości, by stać się niewolnikami Reginy. Utwierdza jednak przyszłych rodziców, by mieli nadzieję i wiarę, że jej córka kiedyś wróci do nich i złamie klątwę.[11]

W dniu uderzenia klątwy Śnieżka zaczyna rodzić, co krzyżuje plany bohaterom. Błękitna Wróżka udaje się do Geppetta, prosząc go, aby wyjawił królewnie prawdę i pozwolił jej i jej córce przejść przez szafę. Potem odlatuje, aby dokończyć ostatnie przygotowania do zbliżającej się klątwy. Po chwili ciemna mgła pochłania Błękitną Wróżkę i innych mieszkańców Zaczarowanego Lasu.[10]

Jeżeli szukasz wydarzeń po rzuceniu Mrocznej Klątwy, zobacz Matka Przełożona.

Przed drugą klątwą[]

Krótko po dowiedzeniu się od Belle, że Neal poświęcił swoje życie, aby wskrzesić Rumpelsztyka, a Mroczny jest teraz pod kontrolą Złej Czarownicy z Zachodu, Aurora i Phillip wyznają, że Zelena pragnie nienarodzonego dziecka Śnieżki. Po chwili w pałacu zjawia się wiedźma, grożąc królewnie, że odbierze jej dziecko. Później Gburek zostaje wysłany do Błękitnej Wróżki po poradę w sprawie przeprowadzenia kontrataku na Zelenę. Kiedy wróżka nie okazuje się zbyt pomocna, bohaterowie decydują skonsultować się z Rumpelsztykiem.[12]

Jeżeli szukasz wydarzeń po rzuceniu drugiej Mrocznej Klątwy, zobacz Matka Przełożona.

Alternatywna rzeczywistość[]

Po tym, jak Isaac zmienił rzeczywistość, przepisując na nowo historię do książki Bohaterowie i złoczyńcy, Błękitna Wróżka stała się sprzymierzeńcem Reginy, która uciekała przed gniewem królowej Śnieżki. W pewnym momencie wróżka pomaga powstrzymać podwładnych królowej - siedmiu krasnoludów i babcię - za pomocą mrocznego czarodziejskiego pyłu, aby pozwolić bezpiecznie uciec Reginie. Gdy Henry zostaje nowym Autorem, cofa działania Isaaca i każdy wraca do swojego dawnego życia w Storybrooke.[13]

Jeżeli szukasz wydarzeń po cofnięciu alternatywnej rzeczywistości, zobacz Matka Przełożona.

Występy[]

Szablon:Scroll

Ciekawostki[]

  • Jej postać oparta jest na postaci wróżki z powieści Pinokio oraz na Błękitnej Wróżce z filmu Pinokio Disneya.
  • Reul Ghorm oznacza po gaelicku szkocku "błękitną gwiazdę". Dodatkowo odpowiedniczka Błękitnej Wróżki w Storybrooke nazywa się Reul Ghorm.[1][14]
  • Jest ona pierwszą wróżką pojawiającą się w serialu.
  • Morraine nazywa ją "starożytnym bytem". Jest zatem starsza od Rumpelsztyka i jedną z najstarszych postaci w serialu.[1]
  • Mimo iż - według Rumpelsztyka - wróżki nie kłamią, Błękitna Wróżka nagięła prawdę, mówiąc Śnieżce, iż magiczna szafa pomieści tylko jedną osobę. W rzeczywistości mogła dwie, jednak wcześniej spełniła życzenie Geppetta zamierzającego ochronić syna przed klątwą.[1][9]
  • Początkowo jej rolę proponowano piosenkarce Lady Gaga, jednak nie otrzymano żadnej odpowiedzi od jej menedżera.[15]
  • Podczas castingów Keegan Connor Tracy brała udział w czterech przesłuchaniach, aby dostać rolę Błękitnej Wróżki.[16]
  • Skrzydła Błękitnej Wróżki są inspirowane skrzydłami ważki.[17]
  • Charakteryzacja Keegan Connor Tracy na Błękitną Wróżkę zajmuje około godziny.[18]
    • Dodatkowo kostium został zaprojektowany tak, aby pomieścić uprzęże, które sprawiają, że Błękitna Wróżka "lata". Cały strój jest dość ciężki.[18]
    • W pierwszym sezonie strój Błękitnej Wróżki był najdroższy.[18]

Przypisy[]

Szablon:Scroll

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Szablon:Przypis
  2. Szablon:Przypis
  3. Szablon:Przypis
  4. Szablon:Przypis
  5. Szablon:Przypis
  6. Szablon:Przypis
  7. Szablon:Przypis
  8. Szablon:Przypis
  9. 9,0 9,1 Szablon:Przypis
  10. 10,0 10,1 Szablon:Przypis
  11. Szablon:Przypis
  12. Szablon:Przypis
  13. Szablon:Przypis
  14. Szablon:Przypis
  15. http://spinoff.comicbookresources.com/2011/10/15/nycc-once-upon-a-time-pilot-screening-and-panel/
  16. https://www.youtube.com/watch?v=PQPPUPAVOf0
  17. Komentarz DVD Edwarda Kitsisa i Adama Horowitza do odcinka Pilot.
  18. 18,0 18,1 18,2 http://www.onceuponatimefans.co.uk/apps/blog/show/17288967-fairy-bomb-an-interview-with-keegan-connor-tracy
Advertisement