Rafi862 Wiki
Advertisement
Albedo
250px
Informacje
Gatunek Galwan (dawniej)
Człowiek (obecnie)
Planeta Galwan Prime
Wiek Setki lat
Zawód Asystent Azmutha (dawniej)
Aktor (dawniej)
Przestępca
Relacje
Więzy Khyber
Azmuth (dawniej)
Vilgax (dawniej)
Psyphon (Cosmic Destruction)
Hugh (dawniej)
Swamps (dawniej)
Fridge (dawniej)
Moce i zdolności
Zdolności Super inteligencja
Zmiana DNA
Sprzęt Omnitrix (dawniej)
Ultimatrix (dawniej)
Urządzenie DNA (dawniej)
Drugi Ultimatrix
Szczegóły
Dubbing Kajetan Lewandowski Szablon:AF/Szablon:OV
Józef Powłowski Szablon:UA
Debiut Dobra kopia, zła kopia

Albedo to postać wprowadzona w odcinku "Dobra kopia, zła kopia". Pierwotnie był Galwanem i asystentem Azmutha, lecz został przekształcony w siwowłosego klona Bena Tennysona po nieudanej próbie zdobycia Omnitrixa. Po tych przygodach stał się jednym z groźniejszych wrogów Bena.

Wygląd[]

Forma Galwana[]

Albedo miał zielony ubiór i zielone oczy, co zostaje pokazane w odcinku "Helisa zguby". Zaś jego negatywna forma Galwana wyglądała podobnie, tyle że w niej miał czerwony ubiór i czerwone oczy.

Forma ludzka[]

Albedo na początku wyglądał tak jak Ben, lecz później przez awarie Omnitrixa jego wygląd się zmienił: miał czerwoną kurtkę zamiast zielonej, szare spodnie zamiast niebieskich i siwe włosy zamiast brązowych.

Osobowość[]

Albedo jest przedstawiany jako niegrzeczny, arogancki i ambitny. Ma niechęć wobec Azmutha. Oryginalnie jest naukowcem, przez co mówi bardziej intelektualnie niż Ben.

Po zdobyciu DNA Bena, Albedo nabył pragnienia i nawyki chłopaka, które uważa za całkowicie odrażające. Rozwinął ochotę na frytki chili, nawet bardziej niż sam Ben, nazywając to "ludzką słabością".

Albedo jest podejrzliwy i nieufny wobec innych.

Moce i umiejętności[]

Plik:AlbedoGalvanOV.png

Albedo w formie Galwana

Albedo pierwotnie posiadał Omnitrix, który zbudował dla sobie, dając mu dostęp do wszystkich form odblokowanych przez Bena. Jednak jego Omnitrix był dostępny tylko poprzez synchronizację danych z Omnitrixem Bena, przez co przyjął postać Bena, gdyż była ona domyślna. Ten Omnitrix został zniszczony przez Azmutha.

W finale "Obcej Potęgi", Albedo używał Ultimatrixa, nowej wersji Omnitrixa w połowie zakończonej przez Azmutha. Niestety był również podłączony do tej samej bazy danych co Omnitrix, więc ciągle był więziony w postaci Bena. Oprócz zdolności do wcielania się w kosmitów Bena, mógł zmienić je w formy ostateczne. Później oddał Ultimatrix Benowi.

Albedo jest bardzo inteligentny, według Dwayne'a "bardzo inteligentny, nawet jak na Galwana" i ma dużą wiedzę o Omnitrixie, gdyż był asystentem Azmutha. Był w stanie stworzyć kopię Omnitrixa. Albedo okazuje się być również bardzo dobrym wojownikiem.

Historia[]

Wczesne życie[]

  • Albedo był genialnym młodym naukowcem, który służył jako asystent Azmutha. Pewnego razu poprosił Azmutha o Omnitrix dla siebie, bo nie ufał "zaledwie człowiekowi". Kiedy Azmuth odmówił twierdząc, że może być tylko jeden Omnitrix, Albedo wykorzystał swoją wiedzę na temat projektu i zbudował kopię. Jednak robiąc to, nie wiedział, że DNA Bena jest domyślne, przez co stracił formę Galwana i stał się klonem Bena.

Ben 10: Obca Potęga[]

Plik:Ben and Albedo2.png

Sprzężenie zwrotne Omnitrixów

  • Zdegustowany tym, co się z nim stało, Albedo przyleciał na Ziemię, aby uzyskać od Bena Omnitrix, planując go użyć, aby przywrócić sobie pierwotną formę. Podczas poszukiwań Bena, bestialsko zaatakował co najmniej trzy zamki Wiecznych Rycerzy i kryjówkę UFOzbirów w celu zbierania informacji, przez co Wieczni Rycerze myśleli, że Ben atakuje ich bez powodu, co z kolei przyciągnęło uwagę Gwen i Kevina. Kiedy Albedo i Ben w końcu spotkali się, Albedo udawał twórcę Omnitrixa, oskarżając Azmutha za bycie kłamcą, i poprosił Bena o oddanie urządzenia. Kiedy Ben stał się podejrzliwy i odmówił, Albedo zaatakował go w celu odzyskania Omnitrixa siłą. Podczas walki Omnitrixy połączyły się ze sobą, prawie powodując sprzężenie zwrotne, które mogło zniszczyć całą galaktykę. Podczas tego procesu, ludzka forma Albeda została uszkodzona i zmienił się w negatywną wersję Bena. Azmuth następnie przybył i zniszczył Omnitrix Albeda, zatrzymując go w ludzkiej postaci jako karę i wysłał go do Nicości. Obwiniając Azmutha i Bena, Albedo poprzysiągł zemstę się na nich.
Plik:AF45 Albedo.png

Albedo z Ultimatrixem

  • W finale Albedo uciekł z więzienia z pomocą Vilgaxa i ukradł Ultimatrix, niekompletny model Omnitrixa, Azmuthowi. Korzystając z części ze zniszczonego Omnitrixa, pomyślnie aktywował Ultimatrix i próbował użyć go, aby ponownie przybrać formę Galwana. Jednak Ultimatrix wciąż był związany z Omnitrixem Bena. Vilgax następnie zaproponował mu sojusz, obiecując, że pozwoli mu zdobyć Omnitrix Bena. Choć tak naprawdę nie ufał mu, Albedo zgodził się pomóc. Po zwycięstwie sojuszu, Vilgax szybko odwrócił się od Albeda, wykorzystując armię tysięcy Gigantozaurów przeciwko niemu. Po tym jak Omnitrix został zniszczony, Ben uwolnił Albedo i zmusił go do oddania Ultimatrixa.

Ben 10: Ultimate Alien[]

  • Kiedy Kevin i Gwen wprowadzili klucze do zabezpieczenia transformacji w Obcego X, Ben stwierdza, że zrobili to, by Albedo nie miał dostępu do niego, gdyby odzyskał Ultimatrix z powrotem.
  • W odcinku "Ben 10.000 powraca", Paradox oświadczył, że istnieje alternatywna linia czasu, gdzie Albedo przekształcił się w Iksa i pozostał uwięziony w bezruchu przez prawie rok.
  • W odcinku "Dwóch albo żaden", Albedo naśladował Bena Tennysona w "Ben 10 na żywo".
  • Albedo powraca w odcinku "Noc żywych koszmarów", gdzie infekuje Bena Zjadaczem Snów, zatrzymując go w świecie marzeń, w którym jest atakowany przez kilku wrogów. W końcu, kiedy wchodzi na jaw, że Albedo, udając Kevina i Gwen, chce przejąć Ultimatrix, Ben zaczyna z nim walczyć.
Plik:Night6.png

Koszmar Albeda

  • Kiedy Ben rozpoczyna przejęcie świata marzeń, Albedo próbuje ponownie zaatakować go Zjadaczem Snów, jednak poślizguje się na rozlanym koktajlu i przypadkowo sam zostaje zainfekowany. Podczas gdy grupa postanawia zabrać go do lekarza na Galwanie, Albedo postrzegany jest wewnątrz świata marzeń, gdzie zostaje znaleziony przez kilku cudzoziemców z Ultimatrixa.

Ben 10: Omniverse[]

  • Plik:Ultimate Albedo 2.png

    Ostateczna forma Albeda

    Albedo pojawił się w retrospekcji w odcinku "Helisa zguby" w jego pierwotnej formie Galwana jako asystent Azmutha. Został porwany przez Malware'a, by stworzyć dla niego nową helisę.
  • W odcinku "Przemytnik", Albedo ucieka z celi, zostawiając tam Bena. Udając Tennysona, ściga Inspektora 13 wraz z Rookiem. Później więzi Blonka, Argita, Fistinę i Kabla Mocnego i próbuje wznowić Ultimatrix, wkładając do swojego zegarka dwie części. W tym samym czasie przychodzi Ben i bezskutecznie próbuje go powstrzymać, lecz po długiej walce i pomocy Argita, Albedo pada. Nagle przylatuje statek, który zabiera Galwana. Okazuje się, że wraz z Khyberem zawarli przymierze. Ten prosi go o zmianę w Ostateczną Szarą Materię.
  • W odcinku "Za potęgę mózgu", Albedo uciekał przed Benem i Rookiem zaprowadzając chłopaka do statku Khybera i porywając go. Zawieźli go na helikalier Psychobosa, gdzie stworzyli "świat w kuli", w którym Tennyson był ścigany przez wszystkich drapieżników z Nemetrixa. Benowi udało się wyjść z sztucznego świata, gdzie spotkał Albeda jako Łebkraba, po czym zaczęli walczyć. Galwan używał swoich ostatecznych form, ale został złapany przez Rooka.
  • Plik:11 albedo old.png

    Albedo jako 11 letnia wersja Bena

    W odcinku "Za jeszcze większą potęgę", Albedo ucieka zespołowi i kradnie Azmuthowi mózg, pozostawiając Galwana głupcem. Celem tej kradzieży było połączenie mózgu najinteligentniejszej istoty w układzie słonecznym z jego mózgiem. Pomimo dobrego planu, drużyna zabrała go i zaczęła uciekać. Podczas gonitwy Albedo używa Ostatecznej Arktiquany, lecz hydraulicy szybko się ukrywają. Azmuth przez swoją głupotę uruchamia samozniszczenie statku, co zmusza wszystkich do ucieczki. Walka z kosmosu przenosi się na Ziemię, gdzie Galwan używa Ostatecznego Gravattacka do złapania mózgu. Później w wieży milionera Billy'ego Ostateczny Gigantozaur zostaje pokonany przez nowego kosmitę - Atomixa. Azmuth, po odzyskaniu mózgu modyfikuje Ultimatrix Albeda tak, że Galwan zmienia się w 11-letnią wersję Bena, wiedząc, że w tej formie nie wyrządzi wielu szkód. Upokorzony kosmita płacze.

Używani kosmici[]

Obcy Metoda Użycie
Gigantozaur Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks
Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Drugi Ultimatrix Przemytnik
Ziąb Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Umysł Noc żywych koszmarów
Drugi Ultimatrix Przemytnik
Pajęczarz Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Jetray Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks
Plazma Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks
Drugi Ultimatrix Przemytnik
Echo Echo Gorsza kopia Omnitrixa Dobra kopia, zła kopia
Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Szlamfajer Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks
Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Łebkrab Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Umysł Noc żywych koszmarów
Gniew Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Umysł Dwóch albo żaden
Chromaton Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Upchuck Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Diamentogłowy Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Ostateczny Gigantozaur Ultimatrix Ostateczna bitwa: część 1
Drugi Ultimatrix Przemytnik
NRG Umysł Noc żywych koszmarów
Przeginka Umysł Noc żywych koszmarów
Raptus Umysł Noc żywych koszmarów
Szara Materia Umysł Dwóch albo żaden
Drugi Ultimatrix Przemytnik
Obcy X Kopia Omnitrixa Vilgax Attacks (DS)
Zły Way Big Urządzenie DNA Cosmic Destruction
Dzikie Pnącze Drugi Ultimatrix Przemytnik
Ostateczny Echo Echo Drugi Ultimatrix Przemytnik
Ostateczny Pajęczarz Drugi Ultimatrix Przemytnik
Ostateczna Szara Materia Drugi Ultimatrix Przemytnik
Łebkrab Drugi Ultimatrix Za potęgę mózgu
Arktiguana Drugi Ultimatrix Za jeszcze większą potęgę
Ostateczna Arktiguana Drugi Ultimatrix Za jeszcze większą potęgę
Armowiertło Drugi Ultimatrix Za jeszcze większą potęgę
Gravattack Drugi Ultimatrix Za jeszcze większą potęgę
Ostateczny Gravattack Drugi Ultimatrix Za jeszcze większą potęgę

Występy[]

Ben 10: Obca Potęga[]

  • Dobra kopia, zła kopia (debiut)
  • Ostateczna bitwa: część 1
  • Ostateczna bitwa: część 2

Ben 10: Ultimate Alien[]

  • Dwóch albo żaden (pierwsze ponowne pojawienie)
  • Noc żywych koszmarów
  • Wróg ostateczny: część 2 (retrospekcja)

Ben 10: Omniverse[]

  • Helisa zguby (retrospekcja)
  • Przemytnik
  • Za potęgę mózgu
  • Za jeszcze większą potęgę

Gry[]

  • Ben 10 Alien Force: Vilgax Attacks
  • Ben 10 Ultimate Alien: Cosmic Destruction

Ciekawostki[]

  • Profesor Paradox powiedział, że w alternatywnej linii czasu Albedo przekształcił się w Obcego X i został zatrzymany w bezruchu przez prawie rok.
  • Kiedy Albedo kłamie, jego lewe oko drga, podobnie jak u Bena.
  • W przeciwieństwie do Bena, Albedo nigdy nie wykrzykuje nazwy kosmitów, kiedy przemienia się w nich.
  • Lubi frytki chili, podobnie jak Ben.
  • Albedo to stosunek ilości promieniowania odbitego do padającego, jest parametrem określającym zdolność odbijania promieni przez daną powierzchnię.

Zobacz też[]

  • Galeria

Szablon:Ben 10 Villains

Advertisement